Vacature Publisher Manager bij advertentienetwerk adMost

AdMost

Vacature Publisher Manager bij online advertentienetwerk adMost

Bij mijn klant adMost, een online advertentienetwerk dat zich richt op business en finance, is een vacature voor een Publisher Manager. Informatie over de functie en reageren via de website van adMost.

adMost zegt over zichzelf:

adMost is een innovatief online advertentienetwerk met een focus op business & finance. Wij gaan verder dan het verhogen van het rendement van banners, textlinks en advertorials. In overleg met publishers en adverteerders ontwikkelen wij nieuwe advertentieconcepten die de waarde van content verhogen. Zowel commercieel als redactioneel.

Online adverteren |  08 september 2010 |  Reageren uitgeschakeld

OpenX Master Class op 7 oktober 2010 in Amsterdam

OpenX Master Class op 7 oktober 2010 in Amsterdam

OpenX Master Class op 7 oktober 2010 in Amsterdam

Op donderdag 7 oktober 2010 organiseert OpenXadserver.nl een OpenX Master Class in Amsterdam. Tijdens deze dag zal een klein groepje ervaren OpenX gebruikers bij elkaar komen, en geavanceerde functies en toepassingen van de OpenX Ad Server software bespreken. De Master Class zal worden geleid door OpenX consultant Erik Geurts, hij zal er voor zorgen dat het een intensieve training en een memorabele ervaring wordt.

Deze Master Class is bedoeld voor klanten uit meerdere landen, waaronder Nederland. De voertaal is Engels. Het programma wordt samengesteld uit de onderwerpen die door de deelnemers worden voorgesteld, zodat er een op maat gemaakte training ontstaat.

Meer informatie en een aanmeldingsformulier zijn te vinden op de pagina OpenX Master Class.

OpenX |  07 september 2010 |  Geen reacties

Internetgebruik tijdens voetbalwedstrijd

Voorafgaand aan de eerste wedstrijd van Nederland op het WK in Zuid Afrika, was er door sommige ‘experts’ gewaarschuwd dat “het internet in elkaar zou storten” doordat er zoveel mensen online het verslag zouden gaan volgen. In de praktijk bleek dat enorm mee te vallen, sterker nog, er waren zo veel mensen die naar de televisie keken dat het internetgebruik merkbaar terugviel. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de onderstaande grafiek:

Dataverkeer 14 juni 2010 tijdens voetbalwedstrijd

Deze grafiek laat het dataverkeer zien van een van mijn servers die worden gebruikt voor de hosting van de OpenX systemen van mijn klanten. Duidelijk zichtbaar is dat al vanaf ongeveer 13 uur het dataverkeer begon te dalen. Ook is duidelijk te zien dat er een korte piek was in de rust van de wedstrijd. Na afloop van de wedstrijd sprong het niveau terug naar wat gebruikelijk is voor een maandagmiddag. Overigens is ook te zien dat er ‘s avonds weer een dip was, terwijl normaal gesproken het gebruik van af de avondspits tot een uur of 11 ‘s avonds een bijna vlak patroon laat zien. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de avondwedstrijd. Het lijkt er ook op dat men vlak voor het slapen de achterstand nog even heeft ingehaald.

Wat is er dan waar van onheilspellende berichten vooraf over dreigende problemen met het hele internet tijdens de wedstrijd? Niet veel, kennelijk. Het is natuurlijk waar dat er binnen bedrijfsnetwerken capaciteitsproblemen kunnen ontstaan als ineens een flink aantal werknemers naar streaming video gaat kijken. Maar het internet als geheel kan wel tegen een stootje.

Algemeen &Internet Business |  15 juni 2010 |  Geen reacties

Overstappen van Outlook naar Google Apps

Google Apps Migration for Microsoft Outlook

Google Apps Migration for Microsoft Outlook

Google heeft een hulpprogramma uitgebracht waarmee gebruikers van Outlook die willen overschakelen naar Google Apps heel eenvoudig hun E-mails, afspraken en contactpersonen kunnen overzetten. Het programma heet ‘Google Apps Migration for Microsoft Outlook®‘ en is gratis te downloaden. Het kan gebruikt worden met Outlook 2003 en Outlook 2007.

Het is overigens alleen bruikbaar voor organisaties die de Google Apps Premier Edition of Education Edition hebben, de gratis versie Google Apps Standard Edition is niet geschikt gemaakt. Dit is een teleurstellende maar voor de hand liggende maatregel om mensen met zachte hand naar een betaald abonnement te bewegen.

Google Apps &Internet Business |  27 mei 2010 |  Geen reacties

Google verdient 32% aan AdSense

Google AdSense

Google houdt 32% van alle advertentiebestedingen van adverteerders voor Google AdSense for content

Google heeft na lang tegenstribbelen deze week bekend gemaakt wat de verdiensten van het bedrijf zijn van het populaire Google AdSense for Content. Volgens een bericht op het eigen blog gaat gemiddeld 32% van elke uitgegeven reclame-dollar (of Euro) naar Google, en de rest gaat naar de website-eigenaren.

Door Google AdSense for Content op hun site te zetten, zorgt Google voor relevante advertenties, op basis van de content van de webpagina. Elke keer als een bezoeker op een advertentie klikt brengt Google aan de betreffende adverteerder een bedrag in rekening. Stel dat dit een bedrag is van 1 euro, dan gaat er dus 32 cent naar Google, en de rest naar de eigenaar van de website. In het bericht staat overigens het woordje ‘worldwide’, wat volgens mij een indicatie is dat we deze 32% moeten zien als een gemiddelde. Uit andere onderzoeken is namelijk al bekend dat het percentage per site-eigenaar verschilt, sommigen krijgen namelijk veel minder dan de hier gemelde 68%, anderen meer.

Overigens staat in hetzelfde bericht ook wat de verdiensten zijn van Google AdSense for Search. Dat blijkt namelijk 49% te zijn.

In het artikel wordt gesteld dat de inhoudingen van Google worden gebruikt voor research en ontwikkeling, en nergens wordt toegegeven dat deze inkomsten ook ten goede komen aan de winst. Dat is natuurlijk wel zo, wat elke kwartaal duidelijk valt af te lezen uit de fraaie winstcijfers die Google nog steeds kan presenteren.

Online adverteren |  25 mei 2010 |  Geen reacties

« Vorige paginaVolgende pagina »